מי אנחנו

בית ספר נתיבותיה הינו בית הספר החרדי הראשון הפועל בגישה המונטסורית.
בית ספר נתיבותיה הינו בית ספר חרדי לבנות הנוקט בגישה הוליסטית הרואה חיבור עמוק בין התפתחות התלמידה מבחינה, רגשית, תנועתית וחברתית להתפתחות הלימודית.

בית הספר ממוקדם בירושלים והוא מיועד לבנות מהמגזר החרדי. בית הספר נתיבותיה הינו בית ספר צומח, כיום קיימות בבית הספר כיתות א-ג.

בבית הספר כיתות גדולות אשר מעוצבות ומאפשרות למידה במרחב מונגש, מעורר סקנות ומאפשר למידה עצמאית. בנוסף לכיתות בבית הספר מרחבים רבים כמו מרחב מוסיקה, אומנות וספורט.

בבית הספר הלמידה בכיתות הינה רב גילאית, תלמידו מכמה שכבות גיל לומדות ביחד בכיתה. לאופן צורת הלמידה הזו ישנן יתרונות שונים, התלמידות הבוגרות מהוות דוגמא אישית ועוזרות לתלמידות הצעירות, ישנה חלוקה לפי רמות למידה ולא לפי המצופה בכל גיל, התלמידות הצעירות יכולות ומוזמנות ללמוד ולהתקדם בהתאם לרמה שלהן ואף להצטרף לקבוצות למידה של הכיתות הגבוהות.

ישנן חברויות מקסימות ומרגשות בין השכבות השונות אשר מתמודדות עם אתגרים שונים מבחינה חברתית ולימודית ויכולות לסייע אחת לשניה, ממש כמו מודל של משפחה.

למה נתיבותיה?

בית הספר נקרא נתיבותיה בשל מספר סיבות, "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" אנו מאמינות ופועלות באופן יומיומי בצורה נעימה, בקשר אישי וחם עם התלמידות.

אנו מאמינות כי בת של מלך ראויה ליחס מכבד והוגן כל אחת היא עולם מלא, ואנחנו פה בשביל להעצים, למלא, לחזק, ולהוביל בדרך.

בנוסף, לכל אחת יש את הנתיב שלה, הדרך הייחודית והמיוחדת שלה. לכל אחת יש נתיב לעלות מעלה מעלה בהר השם, לצמוח ולגדול. אנו עושות מאמץ יומיומי, על מנת למצוא את הנתיב הייחודי של כל תלמידה ותלמידה. ללמוד את הכוחות ואת האתגרים, להתאים את הסביבה ואת עצמינו על מנת לאפשר לכל אחת את המרחב המקסימאלי בו תוכל לצמוח ולהתפתח.

החזון שלנו

בית ספר נתיבותיה הינו בית ספר חרדי לבנות הנוקט בגישה הוליסטית הרואה חיבור עמוק בין התפתחות התלמידה מבחינה, רגשית, תנועתית וחברתית להתפתחות הלימודית.

איך מתקיימת הלמידה בנתיבותיה?

סדר היום בנוי כך שהתלמידה יכולה לנהל את הלמידה של עצמה, תוך שימוש מיטבי בסיביבה החינוכית והעזרים השונים.
הדגש העיקרי אשר עומד בבסיס השיטה הינו הכנת התלמידות למיומנויות שונות אשר נדרשות במאה ה21. בדגש על מיומנויות של עצמאות, כישורי חיים, ניהול קונפליקטים, ניהול זמן וסדר יום, עבודה בצוות ועוד.
את הבוקר הבנות מתחילות במתכונת של בוקר רך, משחק חופשי/ יצירה / קריאה ועוד. בהמשך תפילה מרגשת הכוללת שירים. בהמשך התלמידות מתחילות לתרגל מיומנויות שונות במעגל הלמידה. 

בזמן זה התלמידות מבצעות משימות שונו מתוך "דף מעקב אישי" בתחומי ידע שונים, וכן משתתפות בקבוצות הקניה של חומר חדש עם המורות בתוך או מחוץ לסיבית הלמידה. הלמידה בקבוצות הינה למידה מותאמת אישית בהתאם לרמת התלמידה, בכל קבוצה משתתתפות מספר קטן של תלמידות כך שהמורה יכולה לתת יחס אישי וחם לכל תלמידה, לעקוב מקרוב אחרי הלמידה שלה ולהיות לה לעזר.

בנוסף ללמידה בתחומי הידע השונים. התלמידות נחשפות לעולם אומנויות רחב אשר מאפשר להן לפתח יכולות ומיומנויות נוספות. כמו אומנות, מוסיקה, מחול, ספורט , גינון ועוד.

פיתוח מיומנויות חברתיות ורגשיות

מתוך אמונה כי האדם הינו הוליסטי ויש לנו תפקיד כנשות חינוך להוביל וללות את התלמידות בכל תחומי החיים. אנו דמות דגש רב על החלק של ההתפתחות הרגשית חברתית וזאת באמצעות חיבור למנטוריות לתלמידות בזמן של שיח אישי. זמן חשוב ויקר בו התלמידות משתפות את המורה בדילמות ובנושאים שונים מסדר יומן. בנוסף, התלמידות משתתפות בקבוצות חברתיות עם היועצת אר מאפשרות הלן לפתח מיומנויות שונות בחברה, כמו יצירת קשר, פתרון בעיות, הנאה במשחק ועוד.


חלק מתלמידות בית הספר משתתפות בתוכנית רגשית באמצעות טיפול בגינון או בעלי חיים.

טרימנולוגיה- על קצה המזלג

מעגל עבודה: זמן תרגול ועבודה.
דף מעקב: אוסף משימות בתחומי ידע שונים אשרר ממוספרות ומתאימות לכל תלמידה. כך התלמידה יכולהלנהל את הלמידה של עצמה
כשורי חיים: למידת מיומנויות שונות כהכנה לחיים, חיתוך/ קילוף/ סחיטה ועוד
כישורים חברתיים: למידת מימנויות שונות הנדרשות באינטראקציות חברתיות
שיח אישי: זמן אישי לתלמידה עם מורה חונכת
סביבת למידה: סביבה מאפשרת ומסקרנת הכוללת עזרים מונטסרוים, תרגלי מדף ותרגילים נוספים.

אופן הלמידה: התלמידה יכולה לבחור את אופן הלמידה- על שטיח, שולחנון (שולחן נמוך), שטיחון ועוד.
זמן הקניה: זמן למידה של מיומנות או נושא חדש, לרוב עד עשר דקות, זמן ממוקד ורלוונטי לקבוצת תלמידות ברמת לימודית זהה.
המורות כמנחות/ מנטוריות – המורות מאפשרות/ תומכות/ מעודדות את התלמידות ללמוד, להצליח ולהשיג יעדים.
למידה עצמאית: עידוד התלמידות ללמוד, לחקור ולקחת אחריות על הלמידה שלהן.

העקרונות שלנו

פיתוח זהות חרדית

בראש ובראשונה בית הספר נתיבותיה הינו בית ספר חרדי. בבית הספר מושם דגש רב על הקניית ערכים, מידות והלכות מתוך חיבור לעולם ולצביון החרדי. חיבור פנימי ועמוק, המלווה בתחושת שמחה והתרגשות על היותינו בנות חרדיות הזוכות לקיים תורה ומצוות. חיבור זה נעשה באמצעות פעילויות חינוכיות שונות לאורך מעגל השנה. תפילה המשולבת שירה, שיח פתוח וכנה בהתאם לרמות התלמידות בנושאים חינוכיים שונים. 

בית הספר הינו בית חם, אוהב ומחבק לתלמידות ולצוות. המורות מהוות דוגמא אישית וסמל עבור התלמידות בהתנהגותן , בלבושן ובגישה שלהן ליהדות, לתורה ומצוות.

בנוסף, מושם דגש רב על חיבור המשפחות וקהילת בית הספר בפעילויות שונות, לרוב סביב החגים, לאורך השנה.

אנחנו מאמינות מאוד בדוגמא אישית, בהעברת מסרים בצורה חוויתית ושמחה, בהצבת גבולות ברורים תוך איפשור של עומק, פתיחות ושיח בגובה העיניים עם התלמידות. "חנוך לנער על פי דרכו" זה האני מאמין האמיתי שלנו, לא עוד סלוגן וסיסמה.
כל זאת, בלי לוותר על ערכי התורה והמצוות תוך דגש על העברת המסורת והקפדה על כל פרט ופרט, באופן נעים, שמח ומאפשר.

מידות וערכים

כנשות חינוך, אנו מאמינות כי השילחות החינוכית העיקרית שלנו הינה הקניית מידות וערכים, "דרך ארץ קדמה לתורה". זאת ע"י דוגמא אישית של המורות ושיח סביב ערכים שוני כגון תרומה לאחר, אחריות על עצמי ועל האחר, אצילות בלבוש ובאופי, שמחה ועוד. בנוסף, המורות מנהלות שיח לאורך היום בדגש רב על ערכים אילו, עם תלמידה באופן אישי או באופן קבוצתי. לאורך הפעילויות במשך כל השנה, מושם דגש רב על נושא הערכים. אנו מצמיחות בבית הספר בוגרות בעלות ערכים אשר יהיו מסוגלות להתמודד עם האתגורים השונים (חברתיים, רוחניים ועוד).

חלק מתלמידות בית הספר משתתפות בתוכנית רגשית באמצעות טיפול בגינון או בעלי חיים.

אהבה וסקרנות ללמידה

הלמידה בבית הספר נעשית בדרכים שונות אשר מאפשרות לתלמידות ללמוד בשמחה, לגלות סקרנות, עניין ומוטיבציה. באמצעות סביבה לימודית נעימה, מלאה בגירויים אשר תואמים את התפתחות התלמידות , מגוונת ועשירה בעזרי לימוד מונטסורים ובתרגילי מדף. בנוסף, הלמידה מבוססת פרוייקטים ומשמעותיים ללומדות. היא מגוונת ומותאמת לרמה האישית של כל תלמידה ותלמידה (דיפרנציאלית) התלמידות יכולות לבחור במה לתרגל ואיך, איזה מנח יאפשר להן ללמוד באופן המיטבי. הן מודעות לכוחות ולאתגרים שלהן ורוצות ללמוד ולהתקדם כל הזמן. בנוסף, מושם דגש רב על העלאת הביטחון והדימוי העצמי שלהן, באמצעות שיח רפלקטיבי עם המורה על הלמידה, וגילוי הכוחות של כל תלמידה ותלמידה.

עצמאות וגמישות בפתרון בעיות וניהול עצמי

בבית הספר דגש רב על הקנית מיומנויות של המאה ה21 והכנת התלמידות לבוגרות מוצלחות בעולם עבודה ובחיים בכלל. החל מכיתה א התלמידות לומדות , נחשפות ומתרגלות מיומנויות של תפקודים ניהוליים או פונקציות ניהוליות (Executive Function)" היכולת ליזום, להתמיד, לעכב, לווסת, להבחין ולשנות. התפקודים הניהוליים אחראים במידה רבה על ויסות רגשי ועל תפקוד חברתי ולימודי.ניהול יכולת התאגנות, הכנה לחיים. התלמידות מנהלות את הלמידה של עצמן תוך התיחסות למימדי זמן, הספר, התארגנות, תכנון ועוד. הן כמובן לא לבד, לאורך הלמידה התלמידות מלוות ע"י המורות אשר מאפשרות לתלמידות ומכוונות אותן להתמודד ולהצליח במשימות השונות.
בית הספר נוקט בגישה הוליסטית הרואה חיבור עמוק בין התפתחות התלמידה מבחינה, רגשית, תנועתית וחברתית להתפתחות הלימודית.

הצוות שלנו

בבית הספר צוות מקצועי ואיכותי אשר רואה בעבודתו שליחות אמיתית בחינוך בנות ישראל בדרך תורה ומצוות, תוך שמירה על איכות, מקצועיות והקפדה על כל פרט ופרט. הן בפן הרוחנו והן בפן הגשמי. בית הספר שם דגש רב ביחס לכל תלמידה ותלמידה, בלמידה דפרנציאלית ומותאמת אישית.

את צוות בית הספר מובילה המנהלת חני כהן, אשת חינוך ויזמת, בשיתוף פעולה עם מנח"י ומשרד החינוך (ממ"ח). צוות נתיבותיה מורכב ממגוון נשות חינוך אשר רואות בעבודתן שליחות חינוכית. הן בעלות ידע מקצועי ועוברות הכשרות שנתיות בתחום המונטסורי.


נשות החינוך בבית ספר בעלות לב רחב ורצון אמיתי וכנה לקדם כל תלמידה תוך חיבור פנימי וכנה לכוחות המיוחדים לה. תוך אמונה כי כל תלמיד זכאי וראוי למבוגרים שיאמינו בו ויאפשרו לו למצות את הפוטנציאל האישי שבו, להיות שמחות בעבודת השם, ולתת ולתרום מעצמן לסביבה ולקהילה.

למידה עצמאית -עידוד התלמידות ללמוד, לחקור ולקחת אחריות על הלמידה שלהן.

חני כהן

מנהלת בית הספר

שמי חני, ואני אמא לשישה מתוקים. למדתי במסגרות חרדיות שונות. יש לי תואר ראשון בריפוי בעיסוק, תואר בחינוך, ותואר שני בניהול מערכות חינוך והתמחות בגיל הרך.

אני מאמינה שכל ילדה זכאית לאמון, לסביבה בטוחה ורגועה, לסביבה מאפשרת ומצמיחה.


אני מאמינה שכל תלמידה מיוחדת, כל אחת היא בריאה ויצירה של הקב"ה, לכל אחת דרך ייחודית בעולם.
אני פה כדי לחקור את הדרך הייחודית של כל אחת, להאמין, לתת כוח ולהצמיח.

בית הספר שלנו הינו בית, בית חם ואוהב, כל אחת יכולה למצוא את עצמה, לגלות סקרנות בלמידה ולמצות את הפוטנציאל האישי שלה.

עם הרבה סיעתא דישמיא, פתחנו את בית הספר אשר מאפשר למידה חוויתית, איכותית, מעמיקה ומחברת. למידה ערכית וחינוכית.


אני מאמינה שניתן ללמוד ולהתפתח בשמחה, בחדוות למידה. אני מאמינה כי קיימת סקרנות טבעית וכי כל אחת רוצה להתקדם ולהצליח.


תפקידינו להאמין, לתמוך, לעודד ולאפשר.


בית הספר שלנו הינו ייחודי, ייחודי באופן הלמידה, בתכני הלמידה, בצוות החינוכיץ, בהקניית הערכים ועוד.

את החינוך המשמעותי שאבתי מהבית, אבי זכרונו לברכה, שחינוך ילדיו היה בראש מעייניו השקיע שעות בכל ילד וילד, והיה דוגמא אישית מופלאה עבורי.

אני מאמינה שעם הרבה אהבה, דוגמא אישית, מקצועיות ועבודה קשה ניתן להביא את התלמידות למקום נעים, מאפשר, לחנך אותן להיות בוגרות, תורמות ושמחות.

צוריה בן חמו

מחנכת א' - ג'

שלום, שמי צוריה, אמא לשני מתוקים, מורה עם ותק של 8 שנים. בעלת תואר BE.D בחינוך מיוחד.

 

אני מאמינה שכל ילדה מיוחדת ויחודית בפני עצמה, לכל ילדה מגיע יחס אישי חם ואוהב ודרך למידה התואם לה.

אם כל תלמידה תרגיש שרואים אותה ואת הצרכים שלה, וודאי היא תגשים את עצמה בהווה ובעתיד.

ובבי"ס "נתיבותיה" המשלב למידה מונטסורית, מתוך יחס אישי ומספר רב של דרכי למידה, אני מצליחה להוות יום יום את הא' ב' שלי כמורה, מה שאומר, שקיימת כאן בירושלים – מציאות חלומית יום יומית!

"מה שבאמת עושה את המורה הוא אהבה לילד האנושי .
שכן זוהי אהבה שהופכת את החובה החברתית של המחנך לתודעה גבוהה יותר של שליחות".

[מריה מונטסורי]

יעל כהן

מורה למתמטיקה

שמי יעל, בת 26, אמא לרפאל המתוק. בעלת תעודת 'בכיר' בהוראה, עם התמחות בתחום החינוך המיוחד, כשבמקביל אני לומדת לתואר בנושא.

 

בשנים האחרונות אני עוסקת בהוראה במגוון תחומים ועד לפני כשנה שימשתי כמורה בבתי ספר 'רגילים'.

התייחסותי ל'הוראה' אינה כאל מקצוע אלא כשליחות ודרך חיים. אני קודם כל מורה ורק אח"כ כל השאר.

לתפיסתי, המורה אינה 'מחנכת' אלא 'מנטורית' לכישוריה הספציפיים של כל תלמידה.

כאשר קיבלתי את ההצעה ללמד ב'נתיבותיה' לא היססתי לרגע, ביה"ס מגלם את כל מה שאני מאמינה בו וחלמתי עליו, הוא בית חם המאמין ביכולותיה של כל ילדה וילדה ומתייחס באופן אישי ופרטני לכל אחת.

איידי סנדר

מחנכת א' - ג'

שמי איידי סנדר..

להיות מורה זה להאמין שכל ילדה מסוגלת להתקדם מהמקום שבו היא נמצאת. להיות מורה זו היכולת להעניק לכל ילדה את הכלים להם היא זקוקה כדי להצליח להתקדם ולמצות את הפוטנציאל הטמון בה.

אין כיתה בה כל התלמידות שוות. כל ילדה שונה מחברתה. לכל ילדה יכולות שונות ורצונות שונים. כל ילדה צריכה סיוע בדברים אחרים והתפקיד הגדול שלי, כמורה הוא לזהות את היכולות של התלמידות ולהציע להן עזרה בתחומים בהם הן זקוקות לי.

היכולת של המורה לזהות את התלמידה בנוסף לארגז כלים עשיר ומגוון שיש לה הם המפתח להצלחת התלמידות. בתפקידי כמורה אני מוצאת את עצמי יושבת ומהרהרת ביכולות ובסגולות של התלמידות שלי.

אני רוצה למצוא בצורה המדויקת ביותר את נקודות החוזק שלהן ואותן להעצים ולהאדיר ומאידך אני רוצה למצוא את הדברים בהם התלמידה צריכה סיוע. זיהוי צרכי התלמידה חשוב מאוד בעיני והוא מחייב יכולת ראייה מדויקת וכמובן, חיובית.

לצד זאת אני רואה חשיבות רבה בשילוב המיטבי בין האימון והפתיחות שיש לאפשר לתלמידות לצד מתן גבולות התומכים בלמידה ובהתקדמות. אני נהנית לצפות בתלמידות שלי חוקרות ומגלות, מתרגלות את המיומנויות השונות שאנו לומדות ומפתחות מיומנויות עצמאיות משל עצמן.

אני מתבוננת ומבינה את הכוח העצום הטמון בלמידה ובהתקדמות התואמת את היכולות של התלמידה. עבודתי החינוכית משלבת בין כל אלה ושואפת ליצור תלמידה המכירה ומודעת ליכולותיה, מסוגלת להתמודד בכוחות עצמה עם אתגרים, חוקרת, לומדת באופן עצמאי, מגלה רגישות לחברותיה ותורמת לחברה ולעצמה באופן מיטבי.

אני מאמינה שכל ילדה זכאית לאמון, לסביבה בטוחה ורגועה, לסביבה מאםשרת ומצמיחה.
אני מאמינה שכל תלמידה מיוחדת, כל אחת היא בריאה ויצירה של הקב"ה, לכל אחת דרך ייחודית בעולם.
אני פה כדי לחקור את הדרך הייחודית של כל אחת, להאמין, לתת כוח ולהצמיח.
בית הספר שלנו הינו בית, בית חם ואוהב, כל אחת יכולה למצוא את עצמה, לגלות סקרנות בלמידה ולמצות את הפוטנציאל האישי שלה
עם הרבה סיעתא דישמיא, פתחנו את בית הספר אשר מאפשר למידה חוויתית, איכותית, מעמיקה ומחברת. למידה ערכית וחינוכית.

שאלות נפוצות

תנסו להיזכר ביום הראשון שלכם של כיתה א, בהתרגשות הגדולה, בילקוט החדש ובחיבוק של אמא.
כמה רציתם ללמוד, להתקדם לדעת. ואז… תנסו שוב להזכר, מתי הייתם שוב כל כך שמחים ללמוד ולהתקדם. האם רציתם ללכת כל יום לבית ספר, האם גיליתם סקרנות ללמידה, האם הרגשתם מסופקים?

מה קורה לנו? למה הילדים שלנו לא שמחים ללמוד? הרי בגיל קטן ניתן לראות אותם חוקרים את כל הסביבה, משחקים להנאתם, לומדים להרכיב, לבנות, ועוד….. מה קורה להם בבית הספר? למה אנחנו לא ממשיכים לצפות בהם נהנים ושמחים, לא כולם כמובן…. אבל, לצערינו, הרבה מהם.

ילדים ולא רק אוהבים ללמוד! שמחים להתקדם! מספוקים וחוקרים, נהנים מגירויים שונים, נהנים להתקדם ולהעשיר את עולמם.

אך, הם זקוקים לסביבה מאפשרת, לסביבה נעימה, מאפשרת חקר, מלאה בדמויות משמעותיות אשר מאמינות בהם, אשר נותנות להם לצמוח, לגדול ולהתקדם. הם זקוקים לגירויים שונים בהתאם להתפתחות שלהם. הם זקוקים למגוון ולעניין.

הורים רבים בוחנים בית ספר מונטסורי, אך הם אינם בטוחים כיצד שיטת הלמידה של מונטסורי שונה משיטות הלמידה שהם עשויים למצוא בסביבת בית ספר, אולי חשוב מכך, הם רוצים לדעת אם וכיצד ההבדלים הללו בגישת מונטסורי יועילו לילדיהם. אז מה מייחד את בית הספר מונטסורי?

כל תלמידה עוברת הערכה בכל תחום ידע בתחילת השנה ובמהלכה. בהתאם לזה היא מצוותת לקבוצה אשר מותאמת לצרכים שלה. וכך היא מקבלת דף מעקב של משימות בתחומי הידע השונים. 

בנוסף, אנו מקיימות ישיבות פדגוגיות ומעלות את החוזוקת לצד האתגרים של כל תלמידה. ובונות מעטפת הכוללת תמיכה בלמידה, שיח אישי, קבוצת חברתית, ועוד.

8 דרכים בהן בתי ספר מונטסורי
שונים מבתי ספר רגילים:

1

כבדו ילדים כיחידים ייחודיים

בדרך כלל בגיל הגן המסורתי, כל התלמידים צריכים ללמוד מושגים חדשים באותו אופן. שיטת מונטסורי מניחה שילדים לומדים בדרכים שונות. כדי לעזור לכל ילד לממש את הפוטנציאל האישי שלו, בית הספר מונטסורי מתמקד בהתפתחות הילד כולו-חברתי, רגשי, פיזי וקוגניטיבי.


לכל תלמידה בבית הספר תוכנית אישית בהתאם ליכולות, לחוזקות, לרצונות ולשאיפות שלה.

טיפוח עצמאות

2

בכיתה רגילה התלמידים עוקבים אחר אותה תכנית לימודים-חלק מהילדים נותרים מאחור, ואחרים לפניהם. בכיתה מונטסורי, התלמידים מאתגרים את עצמם כשהם מוכנים, מטפחים מספיק יכולת עצמאית ועצמאות אישית, ובונים תחושה פנימית של מטרה ומוטיבציה.

כמובן, בליווי, השגחה ומעקב אחר הלמידה, וכן בהקנייה ותיווך בהתאם לצורך.

השתתפות במספר סגנונות למידה

בבית הספר מספר סגנונות למידה, למידה בשיטה מונטסורית, בשיטה מסורתית, שיטת חקר ועוד, כך שלכל תלמידה יש חשיפה למגוון דרכים ואפשרויות אשר יאפשרו לה לקדם את הצרכים והמטרות שלה.

3

מורה כמדריך

השיעורים מוכנים על ידי המורה, המשמשת כמדריכה לעידוד עצמאות ותחושת חופש וסדר בתוך גבולות. בסביבה של מונטסורי לא תמצאו מורה שעומד מול הכיתה לתת הרצאה.

הם אינם שולטים בכיתה, אלא משמשים כמנחים בתהליך ההתפתחות של הילד. זאת כמובן בדגש על כבודה למורה ושמירה על גבולות ומשמעת.

4

טעויות הן חלק מתהליך הלמידה

שיטות חינוך מונטסורי מתייחסות לטעויות כחלק מתהליך הלמידה. שלא כמו הסביבה המסורתית בבית הספר שבו שלמות מתגמלת נחשבת בדרך כלל כשיטה הטובה ביותר, בסביבת מונטסורי, טעויות נתפסות כהזדמנויות למידה.

המטרה היא לעזור לילדים לזהות ולפתור את הטעויות שלהם בעצמם. לומדים את התלמידים לא להתבייש או להתבייש בטעויות שלהם, אלא לעודד אותם ללמוד בצורה טבעית ואנושית, כולל טעויות ולמידה מהן.

5

ילדים לומדים הכי טוב בסביבה חברתית

הלמידה בבית הספר הינה במרחב רב גילאי כך שהתלמידות לומדות עם בנות גילן ועם גדולות או קטנות מהן, הן לומדות בקבוצות קטנות או במרחבים ולמעשה ניתן דגש רב ליצירת אינטראקציות חברתיות שונות, לשיעורים על כישורים חברתיים ועוד.

כשלישה יש חברות, היא מרגישה שמחה ופנויה ללמידה!

6

למד בסביבה ייחודית ומעוררת השראה

סביבת הכיתה מונטסורי נועדה להיות מקום מרתק בו ילדים אוהבים ללמוד.

אנשים מאמינים כי כיתה הרמונית, מסודרת ורגועה תעודד למידה. החדרים מלאים באור טבעי וצבעים רכים. החומרים מסודרים על מדפים פתוחים כך שילדים יוכלו להגיע אליהם בקלות.

דגש על בחירה אישית, כך שיש פינות שקטות לפרויקטים לימודיים נפרדים, ואזורים גדולים יותר בהם התלמידים יכולים לשתף פעולה בקבוצות.

7

חומרים מקצועיים הממריצים למידה

בניגוד לבתי ספר מסורתיים שבדרך כלל מסתמכים במידה רבה על ספרי לימוד או חוברות עבודה, בתי ספר מונטסורי משתמשים בסדרה של חומרים וכלים מעולים להפליא לריכוז וסקרנות גבוהים בעולם. בסביבת מונטסורי משתמשים בחומרים מיוחדים שתוכננו במיוחד כדי למשוך את כל חמשת החושים ולעודד את תהליך הלמידה.

בבית הספר בחלק מהמקצועות יש ספרי לימוד ובחלק אין, יש הרבה מאוד מגשים, עזרי למידה ועוד על מנת לאפשר למידה אינטראקטיבית ורלוונטית.

8